CAIXÓN DE XASTRE

  • Boletín: NÚMERO 26. MAIO 2020

    Temática: De Interese Composición fotográfica a base de útiles de despacho utilizado en centros ONCE

    Recóllense nesta sección  diferentes novas acontecidas durante os últimos trinta días,  de xeito abreviado.

    ESTUDANTES DA UVIGO DESENVOLVEN UNHA APP PARA ASISTIR A PERSOAS CEGAS EN AEROPORTOS

    A final do" Vodafone Campus Lab", o programa de formación online para achegar respostas a desafíos innovadores, vai contar por segundo ano  consecutivo co equipo que representa á Universidade de Vigo : un grupo formado por estudantes dos graos de Enxeñaría en Tecnoloxías de Telecomunicación e Organización Industrial, que compite no laboratorio universitario interdisciplinar de Vodafone cun proxecto dunha app para asistir a persoas cegas ou con discapacidade visual severa nos aeroportos.

    A WEB DO CONCELLO DE VIGO É É ACCESIBLE ATA CUN SOPLIDO

    El nuevo sistema recibió el Premio Reina Letizia de Tecnologías de la Accesibilidad
    Os portais web do Concello de Vigo son màis accesibles para persoas con discapacidade  ao incorporar un novo sistema avanzado de accesibilidad eque permitirá a navegación con teclado para persoas con discapacidade visual, a navegación para persoas con visión reducida, comandos de voz para persoas con discapacidade motriz, navegación con sons para persoas con discapacidade motriz e a fala afectada, navegación con pulsador para persoas con discapacidade motriz severa e navegación sinxela con botóns para persoas con discapacidade cognitiva e maiores.

    Imaxe  da portada da web oficial do Concello de Vigo na pantalla dun smartphone

     O novo nuevo sistema ofrece novas ferramentas de navegación interactiva orientadas a persoas con alto grao de discapacidade e  permiten a navegación mediante teclado, voz, pulsadores adaptados ou mesmo por soplidos sobre un micrófono. Estará disponible ena páxina web oficial (www.vigo.org),  na sede sed electrónica (Sed.vigo.org), no portal de trasparencia (transparencia.vigo.org), na web de turismo (turismodevigo.org) e na de noticias (periodico.vigo.org).
    O novo sistema instalado polo Concello recibiu o "Premio Reina Letizia de Tecnologías de la Accesibilidad", o máximo galardón que se concede a nivel estatale  que recoñece a innovación para as persoas con discapacidade.
     

    ALUMNOS DE FERROL, CASTRELO DE MIÑO E BUEU PASAN Á FASE NACIONAL DO 36 CONCURSO ESCOLAR ONCE

    Grupos de alumnos dos colexios “Sagrado Corazón” de Ferrol, CEIP de Castrelo de Miño, de Ourense,  e do colexio “Virxe Milagrosa” de Bueu-Pontevedra gañaron a fase autonómica do 36 Concurso Escolar ONCE.  Os gañadores recibirán  un premio de 400 euros máximo por aula para realizar a actividade externa que decidan, ademáis de pasar á Fase Nacional do Concurso, que se coñecera nestes primeiros días de maio.

    O grupo de 3º de Primaria A do “Sagrado Corazón” de Ferrol gañou a Categoría A;  o aula de 5º de Primaria do CEIP de Castrelo de Miño (Ourense)  gañou na Categoría B e os alumnos de 3º de ESO A do  colexio “Virxe Milagrosa” de Bueu (Pontevedra) gañou na categoría C. En toda Galicia o número de alumnos inscritos no concurso foi de 5.609 ye no conxunto de España chegou a 157.451 nenos e nenas.

    Ademáis, o Xurado seleccionou como bandeira de Galicia pola inclusión o traballo  ganador da CATEGORÍA A:  “Cuatro en uno”, que vemos na imaxe reproducida abaixo

    Imaxe da bandeira do traballo gañador na categoría A, titulado "Catro en ún"

     

    LAS PERSONAS CIEGAS SON LAS QUE MÁS UTILIZAN ASISTENTES Y HERRAMIENTAS VIRTUALES SIN PLENA ACCESIBILIDAD

    Cada vez más personas con discapacidad usan o se proponen usar asistentes virtuales y altavoces inteligentes para mejorar la autonomía en su vida diaria, a pesar de que se trata de herramientas que no son plenamente accesibles para todas ellas, según evidencia un estudio realizado por Fundación ONCE dentro del Observatorio de Accesibilidad TIC de Discapnet.
    Tittulado 'Accesibilidad de los asistentes virtuales', el trabajo se llevó a cabo en 2019 con el objetivo de realizar un análisis de la accesibilidad en una selección de asistentes virtuales y de altavoces inteligentes a través de los que se pueden utilizar estos softwares.Dicho análisis quiso conocer cuáles son los criterios de accesibilidad que incluyen estas herramientas, en qué forma pueden facilitar la accesibilidad al entorno, cómo ayudan a mejorar la vida independiente y cuáles son sus barreras de accesibilidad.

    Fotografía de un asistente virtual

    En cuanto a los asistentes virtuales y altavoces inteligentes evaluados, se optó por los que aparecen con una alta presencia comercial a nivel internacional y nacional. Es decir, Google Home, HomePod de Apple, Echo Amazon, Microsoft Home con Aura (de Telefónica) y Bixby (de Samsung). Como principal conclusión, el estudio señala que, atendiendo a la norma europea actual, ninguno de los altavoces y asistentes virtuales evaluados es plenamente accesible para los perfiles analizados. "Todos presentan barreras de accesibilidad que impiden que puedan ser ejecutados por todas las discapacidades de forma satisfactoria". Pese a ello, se vio que el 52,9% de los participantes en el trabajo utilizan con frecuencia los asistentes virtuales y que un 31,9% está interesado en usarlos en el futuro, ya que ven que les resultan útiles en la mejora de su autonomía personal para realizar consultas en Internet, reproducir contenido audiovisual y/o escribir correos electrónicos o notas, entre otras tareas.

     

    El perfil de personas con discapacidad que hace un mayor uso de los asistentes virtuales es el de discapacidad visual, seguido por el de discapacidad física. Para ambos es una ventaja no depender de una pantalla y/o teclado y poder controlar dispositivos de domótica que les faciliten la vida en sus hogares.
    Con respecto a las marcas de asistentes virtuales más utilizadas (con independencia del tipo de dispositivo tecnológico) por las personas con discapacidad participantes en el estudio son, por orden de volumen de usuarios: Siri de Apple, Google Assistant y Alexa de Amazon.
    Respecto a los altavoces inteligentes analizados en la experiencia de usuario, se vio que el uso que se hace de ellos es incipiente entre los ciudadanos con discapacidad y que son los colectivos de personas ciegas y con movilidad reducida los pioneros en su utilización como una tecnología de apoyo para usar otros dispositivos y controlar el entorno.